2013. május 18., szombat

Benjamin Percy: Vörös hold

A történetről röviden: Patrick kénytelen anyjához költözni, mivel apja katonai szolgálatot vállal. A fiú
repülőútja megpecsételi az Ő és az egész világ további sorsát is. Az úgynevezett likánok támadást indítanak a repülőgépen. A gépen mindenki életét veszti Patricken kívül. A merénylet felfokozza az emberek és a likánok közötti feszültséget. Mindkét oldalon radikális mozgalmak szerveződnek...

Nagy hírverés közepette jelent meg nálunk a Vörös hold, hiszen az amerikai megjelenéssel egy időben került a magyar könyvesboltok polcaira is.

A könyv borítóján az áll, hogy urban fantasy&love story. A kettő körül sokkal inkább az előbbin van a hangsúly. A romantika ugyan jelen van, végigkíséri a történetet, de csak nagyon felszínesen kerül bemutatásra. Semmiképp ne számítsatok egy kimondott romantikus fantasyra.

Már a könyv elején éreztem, hogy nem egy pergő cselekményű történettel állok szembe, csak nagy nehezen tudtam belerázódni. Az első fejezetekben folyton megismerhetünk egy-egy szereplőt, de még minden összefüggés nélkül. Amit zavarónak találtam, hogy az író egész fejezeteket szentel olyanok részletes bemutatására, akiket a fejezet végére már meg is ölnek. Ezektől eltekintve a főbb szereplőink fejezetei váltakoznak minden szabályszerűség nélkül. A szereplők közötti összefüggések, vagy egymásba „ütközések” csak jóval később következnek.

Egy olyan világban járunk, ahol a lobos nevű prion fertőzi az emberiséget, ők a likánok. Ennek hatására kialakul egy farkas rész az emberben. Aki elkapja a betegséget, sokkal ingerlékenyebbé válik és olykor kitör belőle a farkas. Nagyfokú kontrollt igényel ennek kordában tartása, de a kormány egy gyógyszer szedését is kötelezővé teszi számukra. Saját Köztársaságuk van, de állandó katonai ellenőrzés alatt áll. Ellenállás szerveződik soraikban, akik megdönteni készülnek a kormányt és függetlenséget akarnak, de nagy részük ártalmatlan.

Olyan részletgazdag, minden apró környezeti elemet leíró helyszínbemutatások vannak, hogy tökéletesen magunk elé képzelhetjük az egyes helyszíneket. Személy szerint én kedvelem a leírásokat, de csak bizonyos mértékig, és nem más területek rovására. Úgy éreztem, hogy annyira sok helyszínbemutatást kapunk, hogy a szereplők lelkivilágának leírására nem is maradt lehetőség. Hiányoltam azt, hogy nem tudtam „belelátni” a karakterek gondolatvilágába, a velük történtek rájuk gyakorolt hatását sem láthatjuk.

Ahogy fogytak az oldalak, és egyre közelebb értem az utolsó oldalak felé, azon gondolkodtam, hogy milyen áttörést, végső nagy lezárást fogunk kapni, hiszen már túl sok oldal nem maradt erre. Hirtelennek tartottam a lezárást, viszont az epilógus olyan befejezést tartogatott, amire egyáltalán nem számítottam. Így az utolsó sorok elolvasása után megdöbbenve fejeztem be a könyvet.

Kép forrása: www.benjaminpercy.com
A borítóról: Az eredeti borítóval jelent meg nálunk is. Szerintem jó lett, viszont azt nem értem, hogy miért kapta a könyv a Vörös hold címet.

Az íróról: Benjamin Percy Oregon állam sivatagos részén született. A Vörös hold már nem az első regénye,
korábbi műveivel már számos díjat elnyert. Jelenleg a minnesotai Northfield főiskoláján tanít kreatív írást.

Köszönöm a Kiadónak a könyv megjelenés előtt való olvasásának lehetőségét!

A könyvhöz készült előzetes:


Pontszám: 4



Kiadó: Geopen Könyvkiadó
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 608
Fordította: Bozai Ágota
Eredeti cím: Red Moon (2013)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése